Coole motorhelmen, die zich klaarmaken voor de zomer

Met de zomermaanden die snel naderen, zijn motorrijders altijd op zoek naar manieren om cool te blijven tijdens het rijden. Laten we eerlijk zijn, het dragen van de juiste beschermende uitrusting kan zwaar en heet zijn. Dit is ook waar als het gaat om uw motorhelm. Hier zijn 5 manieren waarop u de hitte kunt bestrijden.

  1. Het type motorhelm dat u draagt, kan een verschil in temperatuur maken. Een halve helm of en open gezichtshelm laten luchtstroom direct over uw gezicht toe. Natuurlijk moet een goede oogbescherming worden gedragen samen met deze stijlen van helmen. Hoe meer dekking een helm overs, hoe meer bescherming het biedt. Een jet helm dat je gezicht bedekt en kin zou meer bescherming bieden dan een open gezicht of een halve helm. Een goed compromis zou een flip-up of modulaire stijl zijn. Met een modulaire helm kunt u het voorste gedeelte van uw helm omdraaien. Dit is een goede manier om wat koele lucht te pakken terwijl je bij een licht wordt gestopt of met lagere snelheden rijden.
  2. De kleur kan een groot verschil maken. Studies hebben aangetoond dat een witte helm in vergelijking met een zwart maar liefst 15 graden koeler kan zijn. Het is eenvoudige wetenschap. Donkere kleuren absorberen de warmte van de zon. Drie is geen verschil als het gaat om uw motorhelm. Een recente studie toonde aan dat een witte helm 15 graden koeler was dan een zwarte helm terwijl hij stil in de zon zat. Met een snelheid van 40 mph was de witte helm nog steeds 10 graden koeler dan de zwarte helm. Volgens de CDC zijn lichtere gekleurde helmen ook beter zichtbaar en verminderen uw risico om door een andere automobilist met 25 procent te worden geraakt.
  3. Het helmventilatiesysteem kan een groot verschil maken. De ventilatie van de helm is de afgelopen tien jaar aanzienlijk verbeterd. De dagen van twee kleine gaten in het voorhoofd voor ventilatieopeningen zijn gekomen en verdwenen. De geavanceerde helmen van vandaag zijn beschikbaar met geavanceerde ventilatiesystemen die zijn ontworpen om de lucht in en uit de helm te verplaatsen. Old schoolhelmen hing af van gedwongen lucht om in de kleine voorhoofdopeningen te worden gericht. Met de technologie van vandaag kunnen helmen de koele lucht tekenen tijdens het extraheren van de hete lucht. Venturi -ventilatieopeningen zijn ontworpen op een manier dat een achteropening koele lucht in trekt vanaf de vooropening. Tegelijkertijd zijn uw hoofd, omdat uw hoofd warmte, achter- en zijopeningen genereert, ontworpen om de hete lucht te extraheren. Niet alle nieuwe helmen hebben deze ontluchtingsfuncties. In de meeste gevallen zult u merken dat de hogere kwaliteit helmen die meer moeite doen om hun helmen te produceren en te testen, een betere ventilatie zullen bieden.
  4. Sommige van de hedendaagse helmfabrikanten gebruiken vochtafstemmingsmaterialen in hun helmvoeringen. Deze materialen worden vaak anders genoemd, maar dienen in wezen hetzelfde doel. Het doel is om vocht te absorberen met behoud van een koele en droogrijervaring. Sommige van deze voeringsystemen hebben antibacteriƫle eigenschappen en zijn nuttig om de helmvoering geurvrij te houden.
  5. Als uw helm nog geen vochtvoering heeft, zijn er hoofdliners die onder uw helm kunnen worden gedragen om hetzelfde doel te dienen. Een coole max headliner wordt gedragen als een bandana en wint niet alleen vocht weg om je koel te houden, maar beschermt je helmvoering tegen vuil en geur.